Welke boodschap staat er op jouw stoepbord?


Een eenvoudige manier om direct de aandacht van de voorbijganger te trekken is het blokkeren van de doorgang. Dat klinkt minder vriendelijk dan dat ik het bedoel. De meeste winkeliers hebben vlaggen aan de gevel, anderen gebruiken beachflags en een enkeling is in het bezit van een stoepbord. Terwijl juist in drukke winkelstraten een stoepbord het verschil kan maken tussen binnen stappen of verder lopen. Het is de perfecte boodschapper voor jouw bedrijf. En bovendien heb ik nog nooit een winkelier gehoord die graag wil dat de voorbijganger voorbij loopt in plaats van binnen stapt. Daarom wil ik hier even een lans breken voor het stoepbord.


Een stoepbord is een degelijke aandachtstrekker voor je winkel of restaurant. De meeste stoepborden hebben een kliklijst, voor het vervangen van de posters. Ook zijn er stoepborden met een krijtbord verkrijgbaar. Daarnaast heb je de keus of je een statisch bord wilt hebben of juist eentje die met alle winden meewaait. Door strategisch geplaatste veren in het systeem zal hij buigen in plaats van omwaaien.

 

Maar het allerbelangrijkste van een stoepbord is de boodschap die er op vermeld staat.

Och, wat zien we op dergelijke borden veel kortingen voorbijkomen. Als je door een gemiddelde winkelstraat loopt en je telt de kortingen bij elkaar op, kom je zeker boven de 500% uit. Het blijkt dus een kunst iets te vermelden wat iemand anders niet vermeld. Ga maar eens in een winkelstraat staan en observeer het publiek als ze langs de stoepborden met kortingen lopen. 99% zal niet op of om kijken. En ik ben ervan overtuigt dat dat komt door de boodschap op het bord.

Heb je er weleens echt over nagedacht wat je vermeld?

Denk eens even met me mee? Waar zit je specifieke kracht en wat zorgt er voor dat de boodschap op het stoepbord dusdanig binnenkomt dat de persoon die het leest besluit om even de planning om te gooien en binnen te kijken? Want als je dat weet te achterhalen, dan is een stoepbord van grote waarde voor je bedrijf. Om je een eindje op weg te helpen, heb ik hier twee foto’s voor je. De eerste is het origineel en de tweede is een bewerkte versie met een door mij bedachte tekst.

Welk bord spreekt jou het meest aan?

Welke boodschap je ook vermeld, zorg dat je origineel bent. En heb je even geen inspiratie, dan kun je de volgende tekst altijd gebruiken: "Hier vind je wat je zoekt!"


Wil je meteen een stoepbord bestellen? Klik hier en kies. Met de kortingscode CMDYT15, krijg je bovendien 15% korting op je (eerste) bestelling.


Wil je reageren op dit artikel doe dat dan vooral op één van mijn social media kanalen.
Wil je iets persoonlijks met me delen stuur dan je bericht naar dennis@schomaker.nu



Mag niet klagen! - Dennis Schomaker -
Mag niet klagen! - Dennis Schomaker -

Dennis als Spreker

Wil je mij een keer live aan het werk zien? Wil je je bedrijf een keer wakker schudden? Zoek je een spreker voor je evenement? Wil je mij beleven? Dat kan. Klik hier en neem contact op.