Recept voor het binden van nieuwe klanten!

Je opent een nieuw Word document en stelt het formaat in op A5. Vervolgens selecteer je een leesbaar lettertype en je schrijft het volgende:


Hoi,

Wat leuk dat ik je hier tegen kom.

Misschien is het de eerste keer voor je dat je hier bent en daarom wil ik je graag helpen naar het vinden van de leukste winkel in de stad. Het zou natuurlijk jammer zijn als je straks in de auto zit, onderweg bent naar huis en je hebt geen bezoekje gebracht aan (vul hier je bedrijfsnaam in).

Dat is vergelijkbaar met dat je bijvoorbeeld de Eiffeltoren over het hoofd ziet, terwijl je er onderdoor loopt.

Dat gezegd hebbende zie je in deze straat best aardige winkels hoor. Neem bijvoorbeeld winkel X, winkel Y (noem er een paar uit je straat) en ook winkel Z is er één die zeker de moeite van het bezoek waard is. Je kunt er terecht voor topkwaliteit artikelen en ze hebben ook nog een goede service.

Maar er is er één, daar moet je echt geweest zijn en dat is (vul hier je bedrijfsnaam in). Je vindt ons aan het eind van de straat links. Naast (vul je buurman in).

Ik kan je nu wel vertellen wat er zo bijzonder is aan onze winkel, maar daar zou ik je tekort mee doen. (Vul je bedrijfsnaam in) moet je beleven. Ik zou het geweldig vinden als je even langs komt.

Groetjes en tot straks,


(Je naam)



Je kunt er eventueel nog een kleurtje achter zetten of iets dergelijks, maar hou het zo eenvoudig mogelijk. Dus geen logo’s plaatjes of andere afleiding, maar puur platte tekst.

Vervolgens sla je het documentje op als pdf, ga je naar www.ucprint.nl/flyers en kies je het gewenste aantal. De dikte van het papier is niet belangrijk. Het goedkoopste papier volstaat net zo goed in dit verhaal als de duurste versie. Je bestelt en in een paar dagen heb je de flyers in huis.

Je hoeft nu alleen nog maar de straat op om de flyers uit te delen. Het ligt vervolgens helemaal aan jezelf of je in je winkel ook waarmaakt wat je op je flyer verteld. Ik kan dus niet garanderen dat je er door gaat verkopen. Wel weet ik zeker dat het aantal bezoekers in je winkel toeneemt en dat de aandacht van de mensen volledig op jouw winkel is gevestigd.

Dit recept is voor iedere winkelformule, café, bar of restaurant in een drukke winkelstraat te gebruiken. Als je in een zijstraat zit of buiten het centrum, kun je de tekst naar eigen inzicht aanpassen.


Doe er je voordeel mee.